معرفی تعدادی از موتور سیکلت های عجیب و گران قیمت

1- لایت سایکل ترون
برای ساخت این موتور سیکلت گران قیمت و جالب از یک فیلم تخیلی الهام گرفته شده است. در این موتور سیکلت از موتور الکتریکی استفاده شده است که توسط کامپیوتر کنترل می شود. این موتور هیچ سر و صدایی ندارد.

2- موتور سیکلت B120 کانفدریت
در نگاه اول این موتور سیکلت شبیه به یک دوچرخه است. فریم موتور سیکلت B120 کانفدریت از فیبر کربن ساخته شده و اتصال دهنده چرخ و فریم نیز دست ساز است. تمام بخش های موتور اصل هستند. این موتور سیکلت یک مینیمالیسم کاربردی است که تفاوت های جالبی با نمونه های قبلی دارد.

3- هارلی دیویدسون هاب لِس
یک موتور سیکلت با ظاهری کاملا عجیب و منحصر به فرد که چشم هر بیننده ای را از تعجب گِرد می کند. این موتور سیکلت از دو نمونه قبل نیز گران تر است. هارلی دیویدسن ساعت ها وقت صرف طراحی این موتور صرف کرده است.

4- داج توماهاک v10 سوپر بایک
بهتر است درباره قیمت این موتور سیکلت چیزی نگوییم؛ فقط بدانید که قیمت آن خیلی بسیار بیشتر از چند نمونه قبلی است. با وجود اینکه این وسیله نقلیه 4 چرخ دارد، باز هم به آن موتور سیکلت گفته می شود. این موتور سیکلت طراحی خاصی دارد، به طوری که اگر یک فرمان روی آن قرار بگیرد، بیشتر شبیه به ماشین های کوپه می شود.

5- یاماها BMS
حداقل قیمت ۱۱ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان برای یک موتور سیکلت خیلی قابل هضم نیست! در این موتور سیکلت از طلا استفاده شده و اجزای داخلی آن نیز از مخمل است.

6- نیمان مارکوس فایتر نسخه محدود
این موتور سیکلت از همه مدل های یاد شده گران تر است. اساسا یکتا و بی همتا بودن این موتور سیکلت باعث شده است که قیمتی بسیار بیشتر از حد تصور داشته باشد. شرکت سازنده تنها ۴۵ عدد از این موتورها را تولید کرده است.
جالب است بدانید که این 6 مورد از موتور سیکلت هایی که معرفی کردیم در گروه گران قیمتترین موتور سیکلت ها قرار می گیرند. قیمت گران و شکل ظاهری متفاوت این موتور سیکلت ها باعث می شود که هر بیننده ای متعجب شود، اما جالبتر این است که بدانید موتور سیکلت هایی با طراحی های بسیار خاص و متفاوت نیز تولید شده اند که صرف نظر از قیمت از لحاظ ظاهری هر بیننده ای را متعجب می کنند. مانند موتور سیکلت کارتونی، موتور سیکلت کفشی، موتور سیکلت پریداتورو ... .
موضع قانون در برابر موتور سیکلت های 1000
تردد همه موتورسیکلت های سنگین در سطح شهر های کشور و محدوده آنها ممنوع است، اما این ممنوعیت شامل خارج از شهرها نمی شود. این ممنوعیت، قانون مصوب مجلس یا هیئت دولت نیست، بلکه یک بخشنامه است که صادر شده و اجرا می شود؛ اما هیچ یک از این مسائل ارتباطی به ورود قانونی موتورسیکلت های سنگین ورزشی و پرداخت عوارض و همچنین شمارهگذاری آنها ندارد. دارندگان موتور سیکلت های سنگین پلاکدار می توانند خودرو را به وسیله وانت به بیرون از شهرها ببرند، سوار شوند و دوباره با استفاده از وانت بار، آن را به داخل شهر انتقال دهند.